Eltervezünk vállalkozásunk, tevékenységünk számára egy Weboldalt, azt kivitelezik számunkra, majd aktiválják a kívánt Domain névvel tárhelyünkön – és már készen is van, tódulnak a vevők – gondoljuk…
Nem, sajnos ez nem így működik. Ha Weboldal készítésbe vágunk, nem egy egyszeri szolgáltatást igényelünk, hanem folyamatos megjelenésbe kezdünk az interneten.
Eltervezünk vállalkozásunk, tevékenységünk számára egy Weboldalt, azt kivitelezik számunkra, majd aktiválják a kívánt Domain névvel tárhelyünkön – és már készen is van, tódulnak a vevők – gondoljuk…
Nem, sajnos ez nem így működik. Ha Weboldal készítésbe vágunk, nem egy egyszeri szolgáltatást igényelünk, hanem folyamatos megjelenésbe kezdünk az interneten.
Természetesen vannak ebben kivételek, előfordulnak oldalak, amelyek csak úgymond névjegy szerepet töltenek be – kevés információt közölnek, hiszen tevékenységünk vagy szolgáltatásunk nem kívánja meg, csak az elérhetőségeink és rövid cégismertetőnk közzétételét. Legtöbb esetben viszont a Weboldal célja, hogy folyamatosan új ügyfeleket, látogatókat szerezzünk, meglévő ügyfeleink érdeklődését fenntartsuk.
Közösségi oldalunkra is belépünk nap, mint nap – töltünk fel új fotókat, megosztunk valami számunkra érdekeset, kedveljük ismerőseink posztjait… és így tovább. Miért kellene ennek másként lennie Weboldalunkon?
Ha csak a hétköznapi dolgoknál maradunk: rendszeresen takarítjuk lakásunkat, szépítjük a kertünket, locsoljuk virágainkat, vásárolunk egy-egy új kiegészítőt, vagy akár nagyobb kaliberű dolgokra is beruházunk. Ahhoz, hogy valami értéktartó legyen, szép és rendezett – törődést, foglalkozást igényel.
Elkészült Honlapunk is foglalkozást igényel! S ha már időt és gondot fordítunk rá, figyeljük is – miként hálálja meg a törődést. Célszerű nyomon követnünk oldalunk látogatottságát, ahol képet kaphatunk arról, mely országból, mely régióból vagy mely eszközökről érkeznek látogatóink. Ez által a további Marketing tevékenységeinkkel megcélozhatunk olyan régiókat, ahonnan szeretnénk több látogatót/vásárlót/ügyfelet csábítani.
Hogy mit említettem? Marketing? Igen! Hiszen az elkészült oldalra látogatókat kell csalogatni, de nem csak most, hanem folyamatosan. Ezt tehetjük online és offline marketinggel egyaránt. Ez is mind-mind annak a folyamatnak a része, amelyre szükség van, ha oldalunkat életben szeretnénk tartani. Mert Weboldalunkat nem egyszer elkészítjük, hanem üzemeltetjük – mely által az folyamatosan nekünk dolgozik!
A Te Weboldalad már elkészült? Működik, dolgozik, hozza a megrendelőket? Nem? Akkor ideje munkához látni!