Honlapunk Önmagában még kis eséllyel termel pénzt folyamatosan, csak egy eszköz a Marketinghez. Ahhoz, hogy keresett legyen, reklámoznunk kell. Új és visszatérő látogatókra egyaránt szükség van. De egy marketingterv összeállítása előtt az első és legfontosabb, hogy a Weboldal stabil alapokon álljon.
Mik ezek az alapok?

  • Legyen a Weboldal felhasználóbarát, könnyen kezelhető.
  • Alkalmazzunk keresőbarát programozási megoldásokat.
  • Kerüljön megfelelő mennyiségű és minőségű szöveges tartalom a Honlapra.

Ha ezek az alapok megvannak, akkor végre kezünkben van egy eszköz a további marketinghez!
Hogyan használjuk ezt az eszközt? Hirdessünk, népszerűsítsünk! Szerezzünk rá látogatókat! De hol?

Reklámra szükség van! Sokszor viszont nem tudom meggyőzni megbízóimat, hogy nem elég csupán a névjegykártyán feltüntetni a honlap címet, vagy bedobni egy hirdetést a körzeti újságban.

Az online jelenlét mára elengedhetetlen! A jó hír viszont, hogy számtalan felület áll rendelkezésünkre.

Hirdethetünk a legnagyobb keresőben a Google Adwords segítségével. Regisztrálhatunk tevékenységünkkel egyező katalógusokban, ár-összehasonlító oldalakon. Valamint szerepelhetünk közösségi oldalakon.

Most csak a két legfontosabbra térek ki…
Futtassunk Google hirdetési kampányt.

A Google találati listáján való megjelenés mindenki számára kulcsfontosságú, mégis mindenféle befektetés nélkül, karba tett kezekkel várjuk a csodát.

Az Adwords egy remek lehetőség, hogy megcélozzuk a potenciális ügyfeleket. Hiszen pontosan ott és azoknak tudjuk a szolgáltatásunkat reklámozni, akik kifejezetten ezt keresik. Felesleges pénzkidobás holmi 10 Ft / kattintás összegeket áldozni rá, hiszen csak elaprózzuk a kiadásokat, míg ha bátran zsebbe nyúlunk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy meg is térül majd minden ráköltött forint.

Ehhez viszont jól kell hirdetni. Hirdetésünk szövege legyen egyszerű és lényegre törő, de ezzel egyidőben figyelemfelkeltő is.

Kampányoljunk a közösségi hálón.

Létezik természetesen több közösségi csatorna is, a legfontosabbat emelném ki most, amivel érdemes foglalkozni; ne is titkoljuk tovább – ez a Facebook.

Építsük fel közösségi oldalunkat tudatosan, legyen meg a kellő információ a szolgáltatásainkról, szerepeljenek elérhetőségeink, legyen tartalma az oldalnak. Válasszunk megfelelő fejléc és borítóképet, töltsünk fel képeket – legyen mindez rendezett és átlátható. Legyen az üzenőfalon tartalom, kezdjük el a posztok létrehozását akár már az első látogató érkezése előtt.

Fontos, hogy amint elkezdjük az oldalra csábitani a követőket, ajánlással, meghívással, hirdetéssel vagy bárhogy – már tudjunk nekik információval szolgálni, ellenben nem lesz semmi motiváló számára, hogy rákattintson arra a Követés gombra. 

Merjünk hirdetni!

Hirdethetjük vállalkozásunkat, kiemelhetünk egy-egy posztot, többféle hirdetési lehetőséget is kínál számunkra a Facebook. Egy jól beállított hirdetéssel, gyors és jelentős eredményeket érhetünk el.

De hogyan legyen jól beállított a hirdetés?

A hirdetéssel lehetőségünk van megcélozni adott régiót, érdeklődési köröket, beállíthatjuk a megcélozni kívánt személyek életkorát. Ez azért is fontos, mert nem feltétlen szól a mi hirdetésünk mindenki számára. Arra kell ügyelni, hogy minél tudatosabban szűkítsük le a potenciális piacot. Hiába jelenítjük meg a „Fiatal arcbőr 50 felett is…” című hirdetésünket a 20 éves fiúknak, kis eséllyel fognak bekövetni, hogy „majd ilyet úgy is vásárolok anyukámnak, anyák napjára”. Persze nem kizárt, de nem ők a vevőkörünk!

Nem a hirdetés futtatás az egyetlen lehetőség, hogy követőket szerezzünk.

Gyártsunk tartalmat és persze minőségi tartalmat. Posztoljunk rendszeresen, nem baj, ha nem naponta, csak legyen benne valami állandóság. Ügyeljünk rá, hogy az oldal jellegével kapcsolatos tartalmakat közöljünk. Nem feltétlen szükséges egyéni tartalmat készítenünk, megoszthatunk, átvehetünk tartalmakat, linkelhetünk más weboldalakat – a lényeg, hogy ne térjünk el attól, amit oldalunk által ismertetünk, képviselünk.
Semmiképp ne bombázzuk körlevelekkel az ismerősöket és akarjuk kierőszakolni, hogy kövessék oldalunkat. Ajánlhatjuk az oldalt, természetesen nem baj, ha tudomást szereznek tevékenységünkről, de tartsuk szem előtt, hogy a célunk olyan követőket szerezni, akik a vevőnkké és ügyfelünkké válhatnak a jövőben.

Használjuk ki a világháló nyújtotta lehetőségeket. Manapság az Online jelenlét már bármilyen cég számára elengedhetetlen, s nem elég egy jól megtervezett Weboldal. Ide látogatókat kell vonzani, a látogatókból visszatérő látogatókat kell formálni, majd ezekből a visszatérő látogatókból ügyfeleket kell szerezni. Ha megvannak az ügyfelek, akkor sem dőlhetünk hátra, ezeket az ügyfeleket meg kell tartani, hogy állandó és visszatérő ügyfeleink legyenek. Itt következik majd a Remarketing – de erről egy későbbi cikkben…

Összességében, csak kellő elszántság, egy összeszedett terv és tenni akarás szükséges, ezt követően a siker garantált!

[wp_ad_camp_1]

További hasznos információkat szeretnél megtudni, hogyan készíts hatékony Weboldalt és építs fel profi online marketinget?

Későbbi cikkeimben részletesen kitérek arra is, hogyan tudjuk a stabil alapokat megteremteni már meglévő Weboldal esetén.

Értesülj első kézből, iratkozz fel hírlevelemre vagy kövess a Facebookon.