Nem is gondolnánk, hogy a Weboldalakon elhelyezett fotók, mekkora jelentőséggel bírnak és miként befolyásolnak minket döntéseinkbe.

A megnyerő képek szerepet játszanak abban, hogy melyik Webáruházból rendelünk, mely terméket választjuk ki egy aukciós oldal kínálatából vagy épp abban is, hogy melyik vendéglátó egységbe látogatunk el, vagy hol foglalunk szállást nyaralásunk idejére.

Manapság a közösségi oldalak elterjedésével elérhetővé válnak a különféle felhasználóbarát, laikusok számára is könnyen érthető programok, melyekkel megszerkeszthettük képeinket, egy-egy effektet dobhattunk rájuk… szinte alap, hogy Instagramm albumunkba szerkesztés nélkül ki sem kerülnek fotóink.

Márpedig, ha magán célra fontos a megjelenés, akkor üzletünk és Weboldalunk megjelenésére is figyelnünk kell!

Sajnos sokan elkövetik még a mai napig is azt a hibát, hogy kéznél van az okostelefon, ami már remek képeket készít vagy akár egy csúcsszuper cserélhető objektíves masina, beállítva AUTO módra és már készül is sok-sok tökéletesnek tűnő fotót. Nem figyelve a környezetre, a kompozícióra vagy, hogy a fotó épp túl fényes, itt-ott sötét, árnyékos vagy kicsit bemozdult. 

„Jól van az úgy, látni mi van rajta – ez a lényeg”!

Sokszor találkozunk a világhálón a már-már „fail” kategóriába tartozó képekkel például aukciós és egyéb hirdető oldalakon… mondjak példákat?: Tévé képernyőben vissza tükröződő fotós, kissé „slamposan otthoni” öltözetben 🙂 , vagy az eladó rucink hátterében meghúzódó „alig észre vehető”  ledobált fehérneműk és ruhák közötti távirányító melletti müzlis tál… 🙂 persze csak azért „mert épp gardrób ürítés folyik vacsoraidőben”. Ezeken a hibákon csak mosolygunk, nyilván itt nem nagy a tétje, de azt hiszem, hogy mindenki szívesebben vásárol egy igényes környezetből. Ekkora hibákat talán Weboldalak, Webshopok már nem követnek el, de előfordulnak figyelmetlenségek ott is szép számmal.

Igen is a vásárlók nem szeretnek olvasni, látni szeretnek! Ha hisszük, ha nem – az ár is csak sokadlagos tényező a döntésben, hogy mely terméket fogják megvásárolni. Az első benyomást mindig a fotók keltik. Személyes kedvencem a H&M oldala, a letisztult egyszerű és ez által elegáns köntösbe bújtatott képek például a HOME menüpontban – melyek arra ösztönöznek, innen rendelned kell! De sorolhatnánk még számtalan sikeres Webshopot, mint az IKEA vagy épp egy más jellegű a Ragyoj.hu ékszer Webshop csodás fotói… ezek az áruházak és még sok más weboldal mind-mind letisztult, egyszerű képekkel dolgoznak a siker érdekében.

Hidd el, akár egy aukciós oldalon történő eladás akár személyes Blogodat vagy Webáruházadat sokkal sikeresebbé teheted, jó minőségű képekkel. Ha pedig munkaszerűen vagy jelen a neten, s nem tudod elkészíteni a szükséges minőségi fotókat, érdemes áldoznod rá – akár csak a fotók korrigálásáról legyen szó, akár fotózásról. Hiszen hosszú távon megtérül a befektetett munka!

Ha úgy érzed, hogy nem megnyerő a látogatók vagy vásárlók számára, netán nem vagy teljesen megelégedve velük, ideje akkor hozzálátni! Fotózz vagy fotóztass, vagy csak korrigálj képeiden. Egy két apró trükk is csodákra képes!

A Te weboldaladon milyen fotók vannak?

Ha szeretnél szakmai tanácsokat vagy segítséget mindehhez, keress bizalommal!