Egyre nagyobb dilemma a Weboldal tulajdonosok számára, hogy van e még haszna az e-mail fiókot bombázó hírleveleknek ma, amikor már mindenkit a Közösségi oldalon keresztül akarunk megcélozni. Vajon elolvassák feliratkozóink vagy egyenesen a kukában landol, „már megint valami szemét” címszóval?
Régen a hírlevél rendszer az egyetlen olyan kapocs volt, ami állandó összeköttetést jelentett weboldalunk látogatóival vagy korábbi vásárlókkal.
Ma már a közösségi hálózat is betölti ezt a szerepet, sőt ezen keresztül sokkal nagyobb teret kaptunk, hiszen közvetve is elérhetünk potenciális ügyfeleket.
Míg egy hírlevélhez feliratkozásra van szükség, hogy megkapja az érdeklődő, úgy a közösségi hálózaton a követők megosztása, kedvelése következtében az ő ismerős körének is láthatóvá válik posztunk vagy hirdetésünk.
S ezeket olvasván felmerül a kérdés: Van még értelme a hírlevél küldésnek?
Természetesen igen! De ahhoz, hogy hasznos is legyen, jól fontoljuk meg a hogyanját.
Hatalmas előnye a közösségi hálózatnak abban, hogy az internetezők java sokkal többet látogatja meg a Facebook-ot (nevezzük nevén :), mint a postafiókját. Így nagyobb eséllyel találkozik egy-egy poszttal, mint a hírlevéllel.
Ellenben sok-sok esetleg számára haszontalan tartalom közt, vagy az ismerősök által posztolt képek és megosztott érdekességek közt valahol elbújik az oldalunk… amely felett lehet, hogy adott pillanatban el is siklik, vagy már bőven van újabb és újabb tartalom, így el sem görget a miénkig.
Mivel a közösségi hálózat az üzenőfalra építkezik, s maga a viselkedési forma is így alakult ki az oldalon, kicsi az esély, hogy rá fog keresni oldalunkra megnézvén, vajon posztoltunk e valami újdonságot a héten.
A hírlevelet viszont Neki célozzuk, annak aki kéri, aki feliratkozott, aki már vásárolt nálunk, aki már igénybe vette szolgáltatásunkat és akinek újabb és újabb tájékoztatást akarunk adni, kedvezményekről, ajánlatokról, nyereményjátékról… bármiről!
De hogyan érjük el, hogy ne érezze felesleges szemétnek levelünket? Egyáltalán, hogyan érjük el, hogy feliratkozzon?
Olyan lehetőségeket kell adnunk a hírlevél által, amit a Facebookon nem kap meg. Kedvezmények, egyedi, személyre szóló ajánlatok. Viszont fontos, hogy amennyiben ezt a hírlevél feliratkozásnál beígértük, akkor másként ne adjuk oda: 10% kedvezmény, ha feliratkozik hírlevelünkre! – de akkor ne posztoljuk a facebook-on is, hogy kövesd oldalunkat és 10% kedvezmény jár.
Természetesen itt nem az időszakos egyedi ajánlatokra gondolok. Webáruházak esetén van lehetőség egyedi, e-mail címhez kapcsolt százalékos vagy kupon kedvezményt beállítani. Éljünk ezekkel a lehetőségekkel. Mindezek mellett, hívjuk fel a figyelmet korábban, legyenek a hírlevél fogadói az elsők, akik az új ajánlatokról értesülnek!
Nagyon fontos a hírlevél címe és tartalma is. Ne legyünk túlzók! Keltsük fel az érdeklődést, de ne használjuk a tipikus kamu oldalakra vezető frappáns mondatokat, mint pl: Nem fogod elhinni milyen kedvező ajánlatot tartogatunk számodra, Gondoltad volna, hogy… és társaik.
Ügyeljünk rá, hogy már a cím elárulja tömören a lényeget: „Fókuszban a nyár! Egyedi kedvezményekkel várunk egész hónapban!”
A tartalom legyen rövid, tömör és csak a lényeget közöljük, de megnyerő módon, hogy a bővebb infókért már kattintson is tovább a honlapra. S bár az egyre modernebb technikák és gyorsabb internetek következtében a képbetöltődés pillanatok alatt zajlik, mégis a legtöbb levelező rákérdez, hogy meg szeretnénk e jeleníteni a képeket a levél tartalmában. Ezért ügyeljünk arra, hogy ne csak a kép beszéljen! Bár fontos a figyelemfelkeltő és megnyerő kép, hiszen anélkül unalmas lenne a tartalom, de kapjon meg a látogató minden információt akkor is, ha a képet nem tölti be.
Ami a legfontosabb, ne feledkezzünk meg a hírlevél küldés szabályairól, amibe most nem merülök bele, hiszen egy külön bejegyzést érdemel.
Milyen rendszerességgel küldesz hírlevelet? Mit tartalmaz a leveled? Kiknek küldöd?